Introductie

Brede afwisselende rol als financieel controller

Organisatie

Gezamenlijk, ondernemend en grondig, zijn enkele voelbare waarden binnen Ploegam. Bij deze innovatieve organisatie, wordt er iedere dag vol passie aan projecten gewerkt op het gebied van waterveiligheid, natuurherstel, infrastructuur en gebiedsontwikkeling. Het hoofdkantoor is gevestigd in Oss en samen met circa 550 gedreven collega’s zorg je op een duurzame manier, voor een mooier en veilig Nederland.

 

Functie

Dit Brabantse familiebedrijf heeft een mooie groeiambitie en daar kun jij als financieel controller een belangrijke bijdrage aan leveren. De dynamiek die deze groei met zich meebrengt en de complexiteit binnen de diverse onderdelen, maakt dat het samenwerken vanuit een solide en heldere basis belangrijk is. Jij deinst niet terug voor een dynamische werkomgeving, waarin je snel moet schakelen en je kritisch mee mag denken over de verdere professionalisering van de organisatie. Dit betreft meer efficiëntie in processen realiseren, het uitdiepen van management informatie en diverse stakeholders (pro)actief voorzien van (stuur)informatie. 

Op het hoofdkantoor gevestigd in Oss werk je nauw samen met je collega’s waaronder 6 controllers en 8 administratief medewerkers. Je rapporteert aan de financieel manager. Daarnaast wordt van je verwacht dat je ook af en toe op locaties anders dan ons hoofdkantoor in Oss te vinden bent om daar diverse stakeholders te voorzien van informatie, zowel op financieel als commercieel vlak.  

Hieronder een kleine greep uit de werkzaamheden;
*Verantwoordelijk voor de ‘control’ van de gehele financiële administratie van een aantal entiteiten, hoofdzakelijk gericht op diverse vormen van transport en 2 Belgische entiteiten;
* Verzorgen van de periodieke afsluitingen en analyseren van periodieke financiële rapportages;
* Adviesrol richting financieel manager en stakeholders van betreffende entiteiten;
* Opstellen van balansen, winst en verliesrekeningen en jaarrekening incl. dossier;
* Meedenken over verdere professionalisering en automatisering van de processen;
* Verder optimaliseren van de managementinformatie en rapportagecyclus.

Functie-eisen

Om succesvol te zijn in deze uitdagende brede rol, zoeken wij een proactieve zelfsturende persoonlijkheid met minimaal een afgeronde financiële HBO opleiding, die circa 5 jaar ervaring heeft in een soortgelijke rol. Wij zijn op zoek naar een nuchtere persoonlijkheid, die net als ons van aanpakken houdt. Je bent iemand die mee wil bouwen en zichtbaar is in de organisatie. Affiniteit met de branche Transport is een pré evenals kennis van Belgische wet en regelgeving.  Ervaring met Excel, Power BI is vereist. 

Aanbod

Wat heeft Ploegam jou te bieden?

Een uitdagende brede rol binnen een leuk team en een ambitieuze en groeiende organisatie, waardoor je van grote toegevoegde waarde kunt zijn;
Een persoonlijk ontwikkelingsplan met diverse opleidingsmogelijkheden;
Een fulltime dienstverband voor 40 uur per week (32 uur is bespreekbaar);
Maar liefst 39 vakantiedagen om te ontspannen en op te laden;
Een salaris dat past bij jouw opleiding en ervaring (in de schaal van € 4.800,- tot € 5.800,-  bruto per maand, uitbetaald in 4-weken);
Een uitgebreid pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een pensioenopbouw, reiskostenvergoeding, laptop en een mobiele telefoon;
Een gezellige en stimulerende werkomgeving, met regelmatige uitjes en sociale activiteiten;
Flexibele werktijden en de mogelijkheid tot thuiswerken, voor een goede balans tussen werk en privé;
Fiscale voordelen bij de aanschaf van een fiets of sportabonnement om duurzaam woon-werkverkeer en gezond leven te stimuleren.

 

Bedrijfsprofiel

Bij Ploegam werken grondige denkers en gedreven doeners iedere dag vol passie aan projecten op het gebied van grond-, weg- en waterbouw, transport, natte aannemerij en emissieloos bouwen. Elke opdracht pakken we op de Ploegam-manier aan: gedreven, met kennis van zaken en vaak net even anders – dat is de kracht van ons bedrijf. Ploegam staat voor Ploegmakers Aannemingsmaatschappij. Begonnen als klein familiebedrijf in het Brabantse Vinkel, inmiddels uitgegroeid tot serieuze marktspeler met standplaats Oss. Een kleine greep uit onze projecten: wij verzwaren dijken, bouwen bruggen, richten natuurgebieden in, handelen in grond, verhuren werkschepen en ontwikkelen elektrische machines. Zo zorgen wij dat Nederland een beetje mooier, maar ook veiliger en duurzamer wordt.

Sollicitatie

Enthousiast geworden?

Stuur dan je cv en korte motivatie naar hella@brainfish.nl
De werving voor deze rol is exclusief uitbesteed aan Brainfish, direct reageren heeft geen toegevoegde waarde. 

Solliciteren